Ploty a oplocení

Která květina by měla být odstraněna z pepře?

Měl by se z paprik odstranit první květ? Dočetla jsem se, že z paprik se doporučuje odstranit první korunkové květy. To je motivováno tím, že to bere sílu a nedovolí keř zesílit. V důsledku toho klesá výnos. Rád bych slyšel názor odborníků, je to pravda?

To může být užitečné:

  • Pepř: vlastnosti péče, výsadby a pěstování
  • Hlavní problémy při pěstování pepře: jak rozpoznat a vyléčit všechny nemoci
  • Pepř na parapetu: mistrovská třída pěstování a péče

Máte dotaz na zahradu? Zeptejte se našich odborníků a zkušených zahradníků.
Zeptejte se

Otázka je v následujících sekcích: otázky, Zahradnická akademie, papriky, kvetoucí, kultivace, produktivita
84 komentáře 4 děkuji za otázku 1 oblíbených 45252 zobrazení
Sdílet odkaz
Kopírovat odkaz
Autor otázky:
TATYANA Stavropol 2. března 2018, 17:07
Poděkovat! Poděkoval jsi 7074
Otázka přidána do oblíbených
Добавить в избранное
Odpověď učitele:
Agrofirm VYHLEDÁVÁNÍ

Obvykle korunní květ opadá sám, ve vzácných případech dává ovoce, což poněkud brzdí růst a zhoršuje míru přežití rostlin. Pokud byly rostliny zasazeny a zakořeněny před začátkem květu, pak je to první ovoce, které dává nejčasnější sklizeň. Po jeho odstranění rostlina obnoví růstové procesy. U raných odrůd nemá smysl jej odstraňovat, ale u pozdějších odrůd je důležitá délka vegetační doby. Čím delší je toto období, tím důležitější je odstranit květ na první větvi.

S pozdravem Ognev Valery Vladimirovich
Kandidát zemědělských věd, docent, šlechtitel lilek, ředitel šlechtitelského centra “Rostovsky” Agrofirma Poisk

Všechny odpovědi a komentáře (84)
2. března 2018, 19:17

Mohu se mýlit, ale doporučení je odstranit první květ, pokud paprika odkvete před zasazením do země. Pokud ano, tak to má svůj důvod. nádoba se zeminou je mělká, málo výživy, plus očekávaný stres z přesazování, kdy rostlina pravděpodobně ztratí barvu. Ale když už je keř ve skleníku. nemá smysl trhat první květ.

3. března 2018, 10:50

Toho roku nám doma vykvetly první květy a ve skleníku první plody, které jsme s radostí jedli mnohem dříve než ostatní. Zajímavé je, že to nebyly korunní.

3. března 2018, 11:43
Svěťo, stejně jsem je osázela květinami, ale papriky po přesazení ztratily barvu.
3. března 2018, 12:29

Natašo, některé mi spadly, ale na některých zůstaly a hned začaly. Ano, a doporučuje se je vysadit již s poupaty nebo květy.

Poslední úprava 3. března 2018, 12:30
4. března 2018, 20:24
Světlo, že tam nebylo vůbec žádné korunní světlo? Je to možné?
4. března 2018, 21:08

Tanyo, já nevím. Možná byl doma pupen a spadl a já si toho nevšiml. I když se mi zdá, že se vidličky objevily už ve skleníku. A tyto dvě květiny byly jen na větvi nedaleko od sebe. Dobře na ně vzpomínám, protože jsem z nich jako prvorozené měl velkou radost

2. března 2018, 19:28

První květ musí být odstraněn. Nachází se ve vidlici stonků, a když roste, vypadá ošklivě. Při jeho sklizni se navíc mohou stonky lámat.

3. března 2018, 10:54

Takže jsem nevěděl, že je třeba odstranit pepř z vidličky a neodstranil jsem ji. Byli velmi mocní, velcí, krásní. K utržení ano, bylo nutné opatrně kroutit, aby se keř nezlomil.

3. března 2018, 17:55

To je to, o čem mluvím. Z vlastní zkušenosti vím, že první paprika mezi výhony vyroste, zvětší se a odtud je pak těžké ji „vybrat“. Nedá se to říct jinak.

2. března 2018, 19:42

Ano, taková doporučení existují. Galina Kizima tedy píše: „Ve vidlici keře se tvoří plod, který produkuje speciální látku – inhibitor, který potlačuje růst dalších vaječníků. Pokud chcete získat velmi velké papriky nebo si vypěstovat vlastní semena, pak by toto ovoce mělo být ponecháno a semena by měla být odebrána z něj. Pokud chcete získat hodně paprik, pak je třeba tento plod trhat ve fázi pupenů co nejdříve. „Ano, a také jsem narazil na doporučení

2. března 2018, 19:56

Vítěz! Nesmysl!
Na těchto paprikách nebyl poškozen ani jeden květ!
Zdroj: Pěstování sladké papriky ve skleníku. Poznámky od amatéra.

2. března 2018, 20:07

Maxime, proč je to nesmysl? Pokud jsem správně pochopil, co jsi napsal níže, tak odstraňuješ korunní květ. Nebo to nesmažeš? Nemluvím o ostatních květinách, ale pouze o té korunové.

2. března 2018, 20:18

Odstraňujeme to ve fázi sazenice, pokud máme čas, může nám to chybět, nemusíme mít čas, není to trestné! Odstraňovat květenství z jiných řádů je nesmysl. Tuto fotku jste zveřejnili sami. Čtěte své obrázky pozorněji, přemýšlejte! A ne každý by se měl chovat jako Kizim, dokud nezastíní Michurin a Timiryazev!

2. března 2018, 20:27

A nebudu se hádat. Vše jsem si pozorně přečetl a otázku zaměřil na korunní květ. Vše ostatní je samozřejmě diskutabilní a je potřeba to prověřit
Ale mimochodem, 2 praktici, kterých si vážím, doporučují odstranit korunní květ.
Vše je samozřejmě diskutabilní. Rozumím vám – doufám, že rozumíte i mně.
Dobře, nemám žádné otázky. Pravděpodobně souhlasím s vašimi argumenty, ale zkusím to ověřit v praxi.

2. března 2018, 20:36
Viktore, děkuji! Opravdu, vše je diskutabilní, je třeba vyzkoušet!
3. května 2019, 05:06
Co je to za odrůdu, Maxime? A vy jste samozřejmě skvělí pro pěstování takových rostlin!
6. května 2019, 19:45
2. března 2018, 23:27
Okouzlující. Potlesk ve stoje!
2. března 2018, 23:32

Mám zde také vše smazat? První vidlička

3. března 2018, 07:40
Konstantine, zase škádlíš7))) Chci takovou papriku!))))
3. března 2018, 10:20
To je pálivá paprika)))
3. března 2018, 10:31
A miluji adjiku)))) Jaká kytice květů!
4. března 2018, 11:01
To jsou moje pokusy ve výběru))) Ale brzy se podobné odrůdy objeví od Sedeka. Napíšu o nich.
4. března 2018, 11:17
Úžasné!
3. března 2018, 19:30
Konstantine, děkuji! Smát se nahlas!
3. března 2018, 19:39
Proč? že prostě “nemůžu”)))
2. března 2018, 19:51

Tatiana! Opravdu se doporučuje odstranit korunní květ. Vezmeme-li botaniku, vytvoření prvního „korunního“ květu bude znamenat zastavení růstu rostliny a všechny síly budou směřovat k usazování a tvorbě plodů. Aby se zabránilo stagnaci růstu a urychlil vývoj rostliny, je tento notoricky známý korunní květ odstraněn. Ve fázi sazenice odstraníme první květ a po zasazení paprik do skleníku necháme vše jak je.Loni bylo jaro těžké a papriky s plody už byly vysazeny. Je lepší poslouchat rady a provádět vlastní experimenty. Odstraňte květinu z jednoho keře a nechte ji na jiném, ale pouze na exemplářích stejné odrůdy.

4. března 2018, 20:32

Děkuji, Maxim. Asi udělám tento experiment. Pouze mé korunní květy se již objevují v zemi. A pokud jsem zasadil sazenice s květinami, samy opadly.

2. března 2018, 20:22

Rád bych doplnil svůj komentář. Neodstranili jsme korunní květ, zapomněli jsme, minuli jsme to, neměli jsme čas. Ale dostáváme nejranější ovoce vynikající kvality. Po jeho odstranění bude rostlina pokračovat ve své vegetativní a generativní funkci.

2. března 2018, 20:23

Teď na mě poletí pantofle)))) Nebudu to mazat. Ovoce není nevzhledné, keř se dále vyvíjí, úroda je celkem slušná. Mně i teď Kuzya roste s korunním květem, ne květem, ale plodem a netrpí.

2. března 2018, 20:27

Nechte je létat! Tanyo, já taky nikdy nic nemažu. Vždy vysazuji sazenice paprik s květy a dokonce i plody. Nepřehánějí to se mnou, nepouštějí květiny ani zrnka pepře. A úroda je vždy vynikající!

2. března 2018, 20:34

To je to, o čem mluvím. A teď předvedu čerstvě vyfocený)))) „Kuzya“ z hledání představuje))))
Zde je první ovoce, které vyrůstá z tohoto velmi slavného korunního květu.

a v každé nové květině jsou nová zrnka pepře))))

2. března 2018, 20:51

Jednoduše nádherné! Výborně! A všechno jsem nechal na jaro. Rosemary s tebou dlouho seděla a přemýšlela? Zasila jsem to spolu s Kuzyou 15., zatím nic.

2. března 2018, 20:56
Natašo, řídím se hesly (tématy): 30. září setí, 21. listopadu první kotyledony.
2. března 2018, 21:10
30. září jsem ještě bydlel na dači a pak ještě 2 týdny – jaká tam byla úroda!
4. března 2018, 20:47

Dlouho ti trvalo, než jsi se vylíhl. Nenamočil jsi to?
Taky jsem to zasel, ale chci to zasadit do země.
I když jsem se teď podíval, seděly v mé látce 11 až 18 dní, než se kously. A od 1. února (kdy jsem to namočil) pořád nejsou žádné pořádné listy.

5. března 2018, 01:43

Tanyushi, ptáš se na rozmarýn? Rozmarýn jsem také namočila, respektive naklíčila v hydrogelu. To byl jeden z testů hydrogelu „Happy Summer Resident“. Právě jsem to zkusil a zabralo to a vyklíčilo))) Teď je tak krásný, že jsem do něj bezhlavě zamilovaný)))) Vůně je úžasná a jak je nadýchaná – krásné))))

5. března 2018, 05:59
Ne, Tanyo, ohledně Kuzyi. Je tam i rozmarýn, to musím vyzkoušet.
5. března 2018, 06:18

Tanyushi, právě jsem se podíval na nahrávky; 8. listopadu jsem to zasel na povrch hydrogelu (jeden z testovaných byl i Kuzya) a 15. listopadu jsem vylíhlá semena přenesl na zem, výhonky se objevily o dva dny později, tzn. od výsevu do vyklíčení 9-10 dní. Krabice s hydrogelem prostě stály v místnosti, kde se teplota pohybovala mezi 22-24 stupni
Hydrogel „Šťastný letní obyvatel“. Test: klíčivost semen sladké papriky – zde je příspěvek o tomto testu.

5. března 2018, 06:50
Tanyo, jaký jsi skvělý chlap! A celou zimu jsem ho pěstoval bez osvětlení, pokud tomu rozumím.
5. března 2018, 23:20
Ne, Natašo, s podsvícením. Pravda, ne s fytolampou, ale stejně.
2. března 2018, 21:17

Tanya. Jak je hezký! Taky jsem to nechal na jaro a mám to ještě s 2-3 opravdovými listy. A ty to budeš brzy jíst))))
Dejte mi palec nahoru emoji.

3. března 2018, 07:19

Tanyusha, také jsem koupil semena Tyoma. Zaseju je o něco později na dětskou zahradu)))) Jen si představte, jaká je to pro děti radost)))

2. března 2018, 20:28

Kuzya roste!? A vylíhly jsem čtyři kusy, pravděpodobně je zasadím do květináčů, stejně jako pikantní minis a mini lilky ze stejné sady. Obecně chci tuto sezónu využít celou sadu – udělám si takovou mini zahrádku v květináči u dače.

2. března 2018, 20:36
Úžasně roste))) Skvělý nápad, Natashiku, s minizahrádkou!))))
2. března 2018, 20:34
Já to taky neodstraňuji, ale nenechávám to dlouho viset, sundávám to brzy, v technické zralosti.
2. března 2018, 20:39
Přesně tak! Naším cílem je získat lahodné papriky velmi brzy!
2. března 2018, 20:37
Tatiana! Nechám si pantofle!
2. března 2018, 20:42
Děkuji, Maxim!))))
2. března 2018, 20:51

Taťáno, pantofle neuletí. Nechte je pak kontrastovat: „Na světě je mnoho věcí, příteli Horatio, o kterých se našim mudrcům ani nesnilo. »
Nebo je možná váš Kuzya do vás zamilovaný a nestará se o všechny teorie a.
Vytvořili jste mu takové podmínky a on vám děkuje.

2. března 2018, 21:31

Vždy odstraním korunní květ a někdy i na druhé a třetí vidličku. Sklizeň se zdá být normální, i když ji pěstuji ve volné půdě

2. března 2018, 22:04
Mish, odstraněním květů ve 2-3 vidličkách se připravuješ o úrodu!
2. března 2018, 23:58

Obvykle korunní květ opadá sám, ve vzácných případech dává ovoce, což poněkud brzdí růst a zhoršuje míru přežití rostlin. Pokud byly rostliny zasazeny a zakořeněny před začátkem květu, pak je to první ovoce, které dává nejčasnější sklizeň. Po jeho odstranění rostlina obnoví růstové procesy. U raných odrůd nemá smysl jej odstraňovat, ale u pozdějších odrůd je důležitá délka vegetační doby. Čím delší je toto období, tím důležitější je odstranit květ na první větvi.

S pozdravem Ognev Valery Vladimirovich
Kandidát zemědělských věd, docent, šlechtitel lilek, ředitel šlechtitelského centra “Rostovsky” Agrofirma Poisk

20. června 2022, 19:40

Omlouvám se za nastolení starodávného tématu, ale zdejší diskuze je příliš zajímavá)
Co když mluvíme o paprikách v květináči na parapetu a hlavním úkolem není vypěstovat velkou úrodu, ale dosáhnout co nejtlustšího kmene papriky (abyste z ní později vyrobili bonsaj – „bonchi ”)?
Nějak pro mě nečekaně začalo kvést habanero: vytvořilo vidličku najednou, v ní 3-4 poupata a 3-4 na obou výhonech, centimetr od vidličky. Teď jsem zmatená: mám všechno toto bohatství odstranit (chtěl jsem ho zaštípnout, když vyrostlo na 20–25 centimetrů, ale chystalo se kvést dříve), nebo ho nechat tak, jak je?

21. června 2022, 16:18

Ahoj! Papriky na bonsaje jsem nepěstoval, ale podle logiky přírody by se podle mě měly nechat tak, jak jsou. Ty odstraníte, ale rostlina se potřebuje rozmnožit, povyroste a znovu nasadí poupata. Ale potřebujete malý strom.
Možná někdo navrhne jinou možnost.

3. března 2018, 10:30

Čím víc čtu, tím víc jsem překvapená. Moje papriky jsou asi nějak jiné, nevědí, že potřebují odstranit nevlastní syny, zlikvidovat korunní květ. Ale sázím je teprve tři roky, teď jsem ve čtvrtém. Nedělal jsem nic, jen jsem do skleníku zasadil sazeničky, které jsem mohl, dvě rostliny na jamku, zalil, odplevelil, zasypal půdu mulčem a je to. Sklizeň byla výborná. Čas ukáže, jaké to bude letos, ale z paprik kromě zralých plodů nic sbírat nebudu.

3. března 2018, 11:08

Myslím, že to můžete nechat na několika keřích a získat sklizeň brzy. A u některých, zejména silnostěnných, je odstraňte. Neodstranil jsem je a ve vidličce byly papriky a pak ovoce, které jsme jedli v létě, vzrostlo. A na podzim byly tyto keře skutečně „opotřebované životem“ a poslední vlna byla malá a nemotorná.
Na mnoha keřích zřejmě korunní květy opadly nebo prostě neplodily. Tyto keře byly mohutnější a sklizeň na nich byla pozdější, ale byly z nich sklizeny ještě před mrazem. Poslední zmrazené šly rovnou do mrazáku.

4. března 2018, 10:40

Za prvé, pokud chcete něco odstranit, odstraňte vaječník, ne květinu. Dejte paprice příležitost normálně vstoupit do fáze generování. Nevidím smysl v odstraňování květiny.
Za druhé se doporučuje odstranit první vaječník pouze u odrůd nízko rostoucích paprik, u kterých je první větvení nízko u země a první plod se může dotýkat země, což může vést k hnilobě a poškození celé rostliny.

4. března 2018, 20:52

Kurdyumov řekl: „Děti milující pepř, jakmile se objeví vaječník, vrhne veškerou svou sílu do svého vývoje a zapomene na svůj vlastní růst a kořeny“

5. března 2018, 00:57

Již bylo zmíněno výše, že papriky mají pocit vlastní důležitosti))) Může být jednodušší zacházet s rostlinami jako s lidmi, než je polidšťovat

5. března 2018, 22:22

Kosťo, za prvé, toto je fráze a měla by být citována v plném znění.
A za druhé, rostliny jsou „také lidé“, a proto vyžadují mezilidské vztahy. Škodlivým rostlinám říkám přímo: „v kompostu je místa dost“ – zpravidla pak přijdou k rozumu. Ani všichni lidé tomu nerozumí.

26. dubna 2018 07:19

Podle mě kromě odrůdy hodně záleží i na živinách, půdě, osvětlení. Pokud je toho dostatek, rostlina rodí a roste. Pokud například není dostatek tepla a slunce, rostlina slábne a aktivuje se mechanismus „vychovat alespoň jedno dítě“.

28. dubna 2019 16:21

Letos jsem měl v plánu odstranit korunní květ z některých paprik. Šel jsem nahoru k sazenicím a koukal jsem. A co je tam odstranit? Jsou to všechny vaječníky? Zde z první vidličky vycházejí celé kytice.

tady jsou pupeny jedna na jedné))

Mnoho zahradníků si často klade otázku: „Mám odstranit první květ z papriky? Právě o tom si povíme v tomto článku z pohledu praktického pěstování pepře. Abyste získali dobrou úrodu při pěstování zahradních plodin, musíte dodržovat některá pravidla, která nám pomohou dosáhnout výsledků. Proč se tedy obtěžovat odstraňováním korunních květů?

  1. Obecné požadavky a podmínky pro pěstování pepře.
  2. Mám nebo nemám odstranit první květ na paprice?

Obecné požadavky a podmínky pro pěstování pepře.

Každý amatérský zahradník, který začíná pěstovat sladkou papriku, chce získat kvalitativní a kvantitativní sklizeň. Aby k tomu došlo, je potřeba vytvořit paprice optimální podmínky.

  • teplota. Pepř je teplomilná rostlina a při poklesu teploty na -0.3 . -0.7 stupně zemře. Za nejlepší teplotu pro vývoj a plodování se považuje 18 – 30 stupňů. Když teplota klesne na 14 a níže, růst rostliny se výrazně zpomalí, proces tuhnutí je špatný a mohou se objevit fyziologické choroby. Při dlouhodobém stoupání teploty nad 35 stupňů dochází také k brzdění vývoje.
  • Světlo. Pepř je velmi náročný na světlo, proto musí být vysazen na slunných místech, ale v nejteplejších a nejslunnějších dnech musí být papriky zastíněny. Pokud zasadíte pepř v „hlubokém“ stínu, časem se začne natahovat, jeho stonky se ztenčují, vaječník spadne, plodit začíná o 10–12 dní později a roste méně plodů.
  • Vlhkost půdy a vzduchu. Systematický nedostatek vlhkosti v půdě vede ke snížení počtu pupenů, květů a vaječníků.

Z praxe: se zlepšeným zásobováním rostlin vláhou se výrazně zvyšuje vegetativní hmota a růst kořenového systému. Ze silných rostlin můžete získat maximální výnos. Nenechte papriku zaschnout – výrazně tím snížíte výtěžnost.

Ale převlhčení pepře je také kontraindikováno – zhoršuje to provzdušnění a narušuje nutriční, tepelný a vzduchový režim.

Při nízké vlhkosti vzduchu mohou opadat poupata, květy a vaječníky.

Protože Vzhledem k tomu, že pepř je rostlina milující vlhkost, je vhodné ji pěstovat pouze za podmínek dodatečného zavlažování.

  • úrodnost půdy. Pepř je velmi náročný na strukturu a úrodnost půdy. Nejlépe roste v lehké půdě s dobrým provzdušněním a strukturou. Při pěstování na těžkých, špatně prodyšných půdách nedosáhnou papriky svého plného potenciálu z hlediska výnosu.

Chcete-li získat vysoké výnosy, paprika vyžaduje dodatečné hnojení během celého vegetačního období. Množství, složení, načasování a rychlost jejich aplikace jsou stanoveny s ohledem na úrodnost půdy, ve které roste. O hnojení si podrobně povíme v jiném článku.

A na závěr rozhovoru o obecných požadavcích na pěstování paprik bych rád dodal, že porušení alespoň jedné z podmínek pěstování může vést ke stresu rostlin, což negativně ovlivní sklizeň.

Mám odstranit první květ z papriky? Odstranění korunního květu.

Počet plodů, které rostlina dokáže vyprodukovat, závisí do značné míry na stupni jejího vývoje – čím je rostlina vyvinutější, tím vyšší výnos z ní můžeme získat.

Obecně existují u rostlin dva typy vývoje – vegetativní a generativní.

Vegetativní vývoj – to je stav, kdy se rostlina vyvíjí směrem k nadměrnému růstu zelené hmoty (stonků a listů) na úkor vývoje plodů. S tímto vývojem vypadají rostliny příliš vyvinuté, pokud jde o zelenou hmotu (výkrm), ale produkují málo plodů a ty, které rostou, jsou malé.

Generativní vývoj – tehdy rostlina začíná tvořit plody příliš brzy, přestože zelená hmota ještě není dostatečně vyvinutá. V tomto případě rostlina obecně přestane růst a veškerou svou energii věnuje plnění prvních plodů, které se objeví. Na rostlině, která je nedostatečně vyvinutá v důsledku předčasného přechodu do generativního vývoje, nikdy nezískáme velkou úrodu. Na takových rostlinách je málo plodů, samotná rostlina vypadá nedostatečně, pokud jde o zelenou hmotu.

„Biologické vlastnosti sladké papriky“ je můj článek o vývojových vlastnostech sladké papriky.

Pepř velmi snadno přestane růst v důsledku vystavení různým stresům – sucho, chlad, teplo, těžká půda. Jedním ze stresů je pro něj do jisté míry vysoká nálož plodů v podobě objevených prvních vaječníků. Po jejich objevení přesměruje pepř většinu svých sil na vývoj vznikajících vaječníků, což omezuje jeho vývoj ve vegetativních podmínkách. Aby k tomu nedocházelo a aby byla zachována rovnováha mezi generativním a vegetativním vývojem rostliny, je nutné odstranit první květ, kterému se lidově říká „koruna“.

Korunní květ je první květ, který se objeví v první vidličku na rostlině sladkého (hořkého) pepře. Odstraněním této květiny dáme rostlině čas na růst dodatečného množství hmoty listů a stonků, tedy pomáháme jí získat sílu.

Podle technologie pěstování papriky sladké od některých známých výrobců semen se doporučuje na paprikách odstraňovat korunní květy prvního a druhého řádu.

Květiny prvního řádu (od 1 do 3 nebo více kusů) se tvoří v první (nejnižší) vidlici.

Květiny druhého řádu se tvoří ve vidlicích druhého řádu (umístěných na dalším kroku po květu prvního řádu).

Odstraněním korunních květů prvního a druhého řádu se posouvá začátek plodování o něco později, ale co do počtu plodů lze získat úrodu několikanásobně vyšší, než kdybychom tyto květy nezaštipovali.

Ale samozřejmě ne vždy a ne každý štípne korunní květ. Například při pěstování na polích se nikdo nepodílí na tvorbě paprikových rostlin v podobě odstraňování korunního květu. V tomto případě lze sklizeň získat o něco dříve, ale plodů bude výrazně méně – pokud je nebude moci „natáhnout“ všechny, rostlina vypustí některé vaječníky. V některých oblastech s klimatem příznivým pro pěstování sladké papriky mohou mít rostliny na polích druhou vlnu kvetení a následného plodu, díky čemuž se zvyšuje celkový výnos.

Přátelé, rozhodnutí o tom, zda je nutné odstranit korunní květ na paprice nebo ne, je na každém, aby se rozhodl sám, ale stručně shrnuto, máme následující:

— zaštípnutím korunního květu (květů) posuneme načasování začátku plodování, ale získáme více plodů

— bez zaštípnutí korunního květu (kyt) získáme ranou produkci, ale v menším množství.

Doporučuji vám, abyste se podívali na video z mého kanálu YouTube „Zahrada Udělej si sám“, ve kterém jasně ukazuji, jak správně a proč je nutné zaštípnout korunní květ na rostlinách pepře:

Pokud byl pro vás článek užitečný, nepovažujte za obtížné jej sdílet na sociálních sítích se svými přáteli.

Sdílet odkaz

Podobné příspěvky

Biologické vlastnosti papriky sladké.

Pochopením biologických vlastností sladké papriky je můžete úspěšně pěstovat. V tomto článku se dozvíte o zajímavých nuancích…

Kolik paprik mám zasadit do jedné jamky?

V tomto článku najdete odpověď na otázku, kolik paprik zasadit do jedné jamky? Pěstujeme pepř.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button