Jakou barvu mají vlysy?
Kdo potřeboval blond vlys? Dostávat. Dlouho jsem ho měl v skrýši, z nějakého důvodu jsem na něj zapomněl. Nepamatuji si, kde jsem to našel, ale určitě – na webu o Frísech. Psalo se, že se takto narodil z normálních černých rodičů.
Pravda, nevypadá moc jako albín; jeho nos je tmavý. Ale zbytek barvy je blond, jak bylo objednáno.
Přidat komentář
Pro přidání komentářů do této sekce je potřeba se zaregistrovat a přihlásit (do příslušného formuláře na hlavní stránce zadejte své uživatelské jméno a heslo)!
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Svetlana
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze, jaké má oči?
Zajímalo by mě, jaké má oči?
Jsou opravdu červené? Náhodou není žádná další fotka,
vidět?
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Sheva
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze, jaké má oči?
Pečlivě jsem prohlédl složku vlysu a nemohl jsem ji najít. Bohužel je tam jen jedna fotka, tato.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Svetlana
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze, jaké má oči?
V každém případě díky za zajímavou fotku.
Pamatujete si jméno koně? Nebo hřebčín
Jakékoli podrobnosti by byly zajímavé.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Sheva
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze, jaké má oči?
vůbec si to nepamatuju. Ale přesně si pamatuji, že to bylo psané německy. Viděl jsem to už dávno, asi před rokem někde. Pokud se tam ještě někdy dostanu, určitě se vše dozvím.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Natacha
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze, jaké má oči?
Nejsou žádní koně s červenýma očima. Pokud se geny vyvinuly tak, že budoucí hříbě nemá úplně žádnou pigmentaci, včetně červených očí, pak klisna v prvních měsících po páření takové manželství přeruší.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
outsider
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Opravdu, velmi krásné!
Ale tohle rozhodně není albín. Je šedý
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Sheva
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Jo, vidíš, že jeho nos je šedý.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Александра
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Páni! Mistrovské dílo přírody
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
MIH
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Hezký. Ale ty černé jsou přece jen mnohem působivější.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
LichHorse
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Úžasně krásné! Na očích je to opravdu zajímavé – je skvělé, když jsou červené!
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Ana Jakubová
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Hezký. Děkuji, Sheva. Vzal jsem si to pro sebe :)
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Estelle
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Albíni mají zřejmě modré oči. Nebo to nejsou albíni?
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
návštěvník
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Albinismus = úplná absence pigmentu. Modré oči = přítomný pigment.
Koně, kteří se na první pohled zdají bílí, s růžovo-krémovou kůží a modrýma očima různých odstínů, jsou Isabella (v anglické literatuře perlino a cremello).
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Sheva
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Nebo je klus koně tuhý.
Opravdu, bez tety by to vypadalo krásnější.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Ana Jakubová
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
A už se to snažím vymazat. Pokud to bude fungovat, zveřejním to.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Sheva
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Chudák teta. umýt to.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Александра
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Ale kůň se ukáže „ve své čisté“ podobě, je třeba něco udělat, protože už nejsou žádné fotky, a nechte tetu, aby šla pít kávu
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Ana Jakubová
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
A oni mi řekli, že tohle je Andalusko. Pravda, nezdá se, že by to bolelo.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Kapitalistické prase
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Taky si to myslím. Bílí Frísové byli vymýceni před 150-200 lety.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Sheva
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Ano, vymýtili to, ale geny, ne, ne, a nakopnou se. Osobně jsem viděl oryolského klusáka se zlatohnědou srstí v jasných jablkových barvách. A příroda má také nejrůznější vrtochy. Takže tato „černá ovce“ je jen nějaký genetický vtip.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Mila (mildop)
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Sheve, není tam náhodou fotka? Zvědavý – dun klusák
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Ana Jakubová
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Ano, je to pravda, ale možná bychom v tomto vlákně měli zveřejnit lofadok vzácné barvy?
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Sheva
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Ne, žádné fotky. Viděl jsem klusáka deset kilometrů od města Kemerovo, ve vesnici, kde byla postavena stáj a chystali se chovat nějaké nové plemeno koní. Nakupovali „šrot“, tzn. staré nebo sportem zraněné koně schopné chovu. A něco se tam dělo. Takže měli tohoto Orlovce, který předtím utekl a docela úspěšně. Nepamatuji si to přesně, ale někde kolem 2,03. Jeho přezdívku si také nepamatuji, byl jsem tam jednou v roce 1992.
Viděl jsem dokumenty pro klusáka a nemůžete si ho splést s nikým jiným, je velmi typický pro své plemeno. Pokud ho vyfotíte černobíle, pak nikdo nebude pochybovat, že jde o Orlova.
PS Někde na internetu je stránka o ženě, která sbírá vzácné koně. Sbírá je po celém světě. Pokud je vaše angličtina dobrá, hledejte, možná najdeme něco sugestivního?
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
návštěvník
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Buď orlovci nebyli čistokrevní, nebo prostě světlý hnědák, ale ne nudný, ale se zlatým nádechem. S takovými obyvateli Oryolu se setkáváme jen zřídka.
Zlatohnědí koně navíc nemají jablka. Jablka jsou naopak velmi charakteristická pro zbarvení bobku.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Sheva
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
A je to. Co je to – photoshop?
(Pro jistotu vás varuji: toto NENÍ Orlovets.)
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
SkyShadow_
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
uh Není to náhodou Teke?
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Sheva
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Tekinets, samozřejmě. Kdo jiný?
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
SkyShadow_
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Nápis NOT Orlovets mě trochu zmátl)
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Sheva
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Nenech se stydět. Ve skutečnosti není Orlovita.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
SkyShadow_
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
ale co když.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Sheva
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Tohle není andaluské.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Sheva
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Ano. To je důvod, proč je mi dokonce líto mé tety. V postranním sedle už to v klusu nebude jednodušší.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Vladimír Gainanov
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
“Moje babička byla děvka, ať stará paní odpočívá v nebi.”
(c) M. A. Bulgakov „Psí srdce“
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Kapitalistické prase
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Pokud jde o vlys, šedá barva se nemohla „skrýt“ v genotypu mnoha generací, protože gen šedé barvy je epistatický. Jsou tam červené a hnědé vlysy, to ano, ale šedé – tady je něco rybího.
———————–
Přesně tak. Andaluz je, i když mě dáte pod kulomet, zůstane Andaluzí.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Sheva
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Ale Andalusana v něm vůbec nevidím. Po celém těle volné, tlusté, vlněné tlapky. Přelakujte ho a vlys bude přirozený.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Kapitalistické prase
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Andaluské taky nevidím. Ale rozhodně to nemůže být vlys, Shevo! No, jak z ní může být vlys, když registrují jen černochy? Extrémně vzácné zátoky, a ani pak nejsou povoleny.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Julie Campbell
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Možná je to jen nějaká ošemetná směs, třeba cikánský klas s andaluzí?
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Sheva
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
V reakci na:
Ale rozhodně to nemůže být vlys, Shevo! No, jak z ní může být vlys, když registrují jen černochy? Extrémně vzácné zátoky, a ani pak nejsou povoleny.
Ne, neříkám, že je registrován jako vlys! Říkám, že příroda vydělává různými způsoby a vrány se také rodí bílé. Někde z hlubin staletí se náhle vynořila bílá srst. Jedná se nepochybně o genetické manželství a tento kůň nebude chován a nedostane rodokmen. Ale může se narodit normálním rodičům. V chovu psů se tomu říká bastard.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Tanušík
19. května 2009, 01:16:31
Viděl jsi vůbec Andalusany osobně?
I tvar hlavy je jiný. Člověče, čti knihy!
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Kapitalistické prase
19. května 2009, 19:49:57
Nejsem Kick-Ass. Přečti si ty knihy sám, ty zmuchlaný kreténe. Pokud umíte číst. Já taky, vylezl zázrak. “Tvar hlavy. “
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Mila (mildop)
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Mezi mladými obyvateli Oryolu se oblek nenachází přesně v jablkách, ale v takových střapatých hvězdách. Je to také způsobeno přítomností genu modifikátoru Saze?
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
návštěvník
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
Paní. Johne, nemluvili jsme o jablkách z dobrého koně. Je vám také jasné, že Orlovets nemůže být šedivý. ))))
Navíc nešlo jen o dun (nebo dark dun), ale o golden dun. Nepamatuji si jediného zlatohnědého koně s tečkami (i když samozřejmě nebudu soutěžit se Shaelem, kdo jich viděl víc :)))).
A Pirahmed je, ano, nepochybně šedivý (i přesto, že na stránkách MAAC je označen jako šedý), stejně jako Jeyran, který je také ve skutečnosti šedivý, ale s extrémně výrazným Rubicanem (jeho otec tento faktor předává některým ve větší míře v menší míře, ale téměř všem potomkům).
Může být kůň na fotografii křížencem fríského a šedého koně (nějakého lusitanského, andaluského, arabského nebo holandského teplokrevníka)? Nebo 3/4 vlys? Stává se – no, hřebec/klisna na pár minut utekl zpod jezdce nebo zleva. Než se lidé rozběhli a dohnali, byla práce hotová :))) Pak se dá snadno vysvětlit vnější podobnost s Frísy a šedá barva.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Sheva
7. dubna 2009, 01:19:41
Re: Albino Frieze
V reakci na:
Může být kůň na fotografii křížencem fríského a šedého koně (nějakého lusitanského, andaluského, arabského nebo holandského teplokrevníka)? Nebo 3/4 vlys?
Ne, tudy neproběhl ani Arab. Ale souhlasím s 3/4 vlysem a 1/4 andaluským.
Je to škoda, nemůžu najít, kde jsem tuto fotku ukradl. Ale určitě tam nebyla žádná jiná plemena kromě Frísů a také Andalusáků.
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Svetlana
7. dubna 2009, 01:19:41
A Pirahmed – ano,
V reakci na:
A Pirahmed – ano, nepochybně dun (navzdory skutečnosti, že na webu MAAC je označen jako šedý),
V reakci na:
shael
Pirahmed je ve skutečnosti šedý,
Minulý týden byl šedý
Leonide, prosím, řekni mi, které písmeno je správné napsat
na konci přezdívky? /asi je chyba v tátově zápisníku Pirahmet?/
Fríský kůň je největší chloubou holandského chovu koní. Okamžitě si dokážete představit, jaká významná zvířata to jsou. A domovinou těchto úžasných tvorů je právě provincie zvaná Friesland, která se nachází v severní části samotného Nizozemska.
Historické fakty
Historie říká, že první spolehlivé informace o této odrůdě pocházejí z doby kolem 1985. století, ale vyšlechtěna byla až v XNUMX.-XNUMX. století v Nizozemsku, které bylo v té době pod španělskou nadvládou. Fríský kůň se však proslavil zejména kolem XNUMX. století. Nizozemský král Vilém I. nařídil pro toto plemeno uspořádat dostihy, nazývané „Den královského biče“. Konaly se každoročně a vítěz soutěže dostal za odměnu bič ze zlata. V roce XNUMX se o Frísy začal zajímat dvůr královny Velké Británie.
Od té doby je tento typ koně součástí britských stájí. V rámci kočáru královny Alžběty II. se Frísové účastní tradičního průvodu směřujícího k otevření parlamentu. V Nizozemsku se plemeno Fríský kůň v roce 1994 zúčastnilo zahajovacího ceremoniálu Světových jezdeckých her, kde se ukázalo v celé své kráse. Byli mezi šesti koňmi, kteří táhli královský kočár.
Внешний вид
Dlouhá a luxusní, vlnitá hříva, černá barva a šik ocas. Přítomnost hustých kartáčů, které pokrývají kopyta koně v roztomilých zvířatech. A díky tomu jsou fríská plemena koní rozpoznatelná i na dálku. Existuje tradice neškubat a nikdy nestříhat ocas, hřívu a kartáče vlysů. Často tak mohou snadno dosáhnout až na zem. Oblek je ve skutečnosti absolutně vždy černý. A nesmí být povoleny absolutně žádné známky.
Toto plemeno fríského koně ve skutečnosti představuje určitou vizitku slavného plemene. Ale zevnějšek koně je hluboký a široký, je trochu natažený, s ramenem, které je nasazeno šikmo. Fríský kůň vypadá v klusu neuvěřitelně působivě. A pohyb všech takových zvířat je rozmáchlý a vysoký. Ve skutečnosti jsou Frísové majitelé dobromyslného charakteru. Jsou neuvěřitelně energičtí.
Jinakost
A právě díky tomuto faktu budou fríští koně docela příjemní nejen v pracovních procesech, ale i v běžné komunikaci. Nádherným způsobem se tato zvířata měla možnost osvědčit v drezuře a jízdě. Fríský kůň náhodou pochází z jednoho evropského lesního koně.
Konkrétně z Equus Robustus. V šestnáctém a sedmnáctém století a možná i dříve došlo k přílivu arabské krve prostřednictvím andaluských koní, kteří pocházeli ze Španělska. Z tohoto důvodu mají vlysy poměrně vysoký zdvih, krk koně je elegantní a hlava je malá. Během posledních několika století bylo toto plemeno koně chováno v čistotě. Nikdo samozřejmě nedokázal uvést přesné datum založení tohoto nádherného fríského plemene.
Tato plemena fríských koní byla přirozeně ve středověku neuvěřitelně známá, o čemž svědčí především umělecká díla té zvláštní doby. Ve skutečnosti je vlysoví rytíři vždy považovali za docela silné, takže koně mohli nést samotného jezdce v jeho nejtěžším brnění a přitom si zachovat zvláštní manévrovatelnost.
Později, již v patnáctém a šestnáctém století, se díky flexibilitě a pohyblivosti tohoto koňského plemene stala tato zvířata velmi populární v různých jezdeckých školách, které se nacházely v rozlehlém Španělsku a v Paříži.
Rozsah aplikace
V celé Evropě používala nejvyšší šlechta tato zvířata jako speciální kočárové koně. Proces spojený s mechanizací veškeré zemědělské půdy a také rozvoj dopravy vedly k tomu, že počet Frísů musel vážně klesnout. A před první světovou válkou se počet fríských hřebců snížil na pouhé tři. Poté začali plemeno obnovovat přidáním krve z oldenburského plemene. V dnešní době jsou všechny vlysy schopny přitáhnout neuvěřitelnou pozornost všech lidí.
Používají se v zemědělských pracovních procesech. Fríští koně jsou navíc zapřaženi do starobylých, tradičně vyhlížejících kočárů. Navíc jsou k vidění na vozatajských soutěžích a dokonce i v opravdovém cirkuse. Navíc je zde vynikající příležitost to vidět, zdaleka ne vzácné.
„Kočárový běh“ je oblíbený zejména mezi chovateli tohoto typu koní. Jedná se o chůzi, při které se Freezeho nohy pohybují v širokém kruhu v klusu, přičemž na rovném povrchu klesá rychlost. Na sypkých površích, jako je sníh nebo písek, to však umožňuje koni vynaložit menší fyzickou námahu. Chovatelé fríských psů, kteří se snaží rozvíjet své přirozené dovednosti, také často používají při výcviku speciální „fríský postroj“. Jedná se o zařízení skládající se z lan a kladek, které připojuje kousek ke každé noze zvířete.
Kvalifikovaní účastníci soutěží tažených koňmi však fríské koně téměř nikdy nepoužívají, preferují inteligentnější varianty koní. Tito koně jsou však právem považováni za jedny z nejatraktivnějších tažných koní na světě. Vyznačují se schopností rychlého učení, lidským zaměřením a snadností použití těchto koní v každodenním životě.